marți, 27 septembrie 2011

DESPRE MINE

Inainte de 1989, am fost disident  fara sa stiu ce eram, la vremea aceea, ma numeau element reactionar , pentru ca m-am opus minciunei si ipocriziei care ne inconjura peste tot.
Am participat efectiv la revolutie cu arma mea de vanatore in mana , mi-au trecut gloantele prin par, dar nu m-am pretat sa cer recunoasterea vreunui merit sau titlu de revolutionar, pentru ca eu cred ca revolutia a fost o forma mascata de insurgenta  a nomenclaturistilor si a securitati ,nu una reala .
 Am participat pentru ca asa am simtit ,dumnezeu ma ajutat si nu am patit nimic.
Deci ,societatea nu are de ce sa plateasca pentru faptele asumate de mine.
Concetatenii care au luptat alaturi de mine ,doreau sa dea jos dictatorul nu aveau nici-o cunostinta ,despre democratie ,stat de drept .
M-am inscris printre primi in PNL, unde am gasit o ideologie care ne poate garanta libertatea , adevarata libertate , cea a libertati egalitati de sansa, a ierarhizarii functie de capacitatea cognitiva , de initiativa , de transparenta , de asumare a responsabilitatii.
Dar mai ales a interesului personal declarat si asumat.
 Omul, fiind dotat cu ratiune, nu va actiona niciodata impotriva propriului interes. Sindicalizarea ,nu poate face obiectul interesului personal, decat al interesului comun.
Am avut onoarea de a fi format ca politician alaturi de personalitati locale pe care le voi respecta todeauna, ca Scheaua, Hoisan, Barbalata,Tino, Olaru dar si o inimoasa doamna Ivanov Mihaela .
Mentorii pe care i-am avut la nivel national ii consider corifeii liberalismului romanesc de dupa 1989 si anume I.V. Sandulescu, Amedeo  Lazarescu, Enescu ,Radu Policrat , evident Radu Campeanu si altii.
Oameni, care au atenuat prin exercitarea doctrinei liberale la inceputurile democratiei originale, instaurarea unui regim de forta. imediat dupa revolutie , plecand de la toleranta, nu de la economia  de piata.
 Adica puterea de a coabita cu advesarul, mai puternic ,egal sau mai slab decat tine.
Practicand doua metode ,sa le spunem in fapt concepte .
Consideratie fata de opinia (adevarul) adversarului sau preopinentului , si eleganta care poate transforma o galceava in dialog.
Romania nu a alunecat intr-o dictatura cu un lider luminat (Iliescu ) datorita lor in primul rand si a multor altora printre care ma numar si eu.
Astazi suntem in acelas derapaj ,de la DEMOCRATIE si de la STATUL DE DREPT , deci nu pot sa stau deoparte, mai ales cand libertatea presei care ar trebui sa fie dulaul care pazeste  Democratia  si Statul de Drept ,este cumparata .
Transformata in formator de opinie si nu in informatorul impartial al cetateanului.
Cand institutiile statului sunt excesiv politizate , fapt fara precedent ,chiar contribuitor pe fata la cheltuielile partidului de guvernamant.


Ce ma defineste

A răspunde la o întrebare de tipul, cine eşti,? Cum gândeşti/ ..Este greu şi pretenţios în acelş timp să ai impresia că poţi fi exhaustiv. Dar să încercăm, dacă mă raportez la comunitatea în care trăiesc sunt un concetăţean, adică  un contribuabil , un cod numeric personal, un posesor de domiciliu, un slujbaş al acestei comunităţi un utilizator de condominiu al comunităţi.
 Dacă mă raportez la etos  sunt un cetaţean onorabil pentru unii, mai puţin onorabil,  sau deloc onorabil pentru alţi, fiind totuşi un  ales al acestei comunităţi timp de saisprazece  ani şi menţinându-mi aceias  poziţie  şi-n prezent,de militant. Las la aprecierea cititorului .  in ce ipostaza ma percepe, dreptate având toţi, pentru că aşa ma văd.
 Dar pot afirma cu tărie că sunt un cetăţean cu o implicare manifestă în viaţa comunităţi având crezuri formate şi manifestate deschis  şi răspicat asumându-mi la modul stoic consecinţele.Nu pot spune că nu am şi greşeli, uman vorbind toţi suntem supuşi greşeli, dar nu toţi putem recunoaşte acest fapt.
Fac parte din generaţia mea, formată în regimul trecut ca educaţie ,dar non conformismul şi filoneismul tinereti ,care m-au caracterizat m-au format ca un iubitor de libertate. .Modul  în care m-am luptat pentru principiile în care cred ,mă pot situa în zona idealiştilor altruişti .Zona  care în acest moment nu mai este percepută ca o calitate ,mai de graba este percepută ca o  bravadă inutilă ,în comparaţie cu pragmatismul monden. Asta este rămân fidel etosului meu , mai ales că nu sunt singur am avut tot timpul o admiratie pentru d-l Ţino, d-l Olaru care spuneau că suntem frumoşi nebuni ai marilor oraşe .Principiul prin care tot ce  se fura  astăzi, este în fapt o datorie trecută în contul copiilor noştri este tot atât de crud pe cât este de real .Că în  fapt doar copilul meu contează,  este tot atât de fals cat este de păgubitor mai ales pentru copilul meu. Fiindcă  si el va plăti scump tarele unei societăti în continuă sărăcire, tocmai prin faptul că-i vei lăsa ce să piardă. Faţă de cel ce nu are nimic de  pierdut .Inechitatea fiind însă că amândoi vor plăti, iar cel văduvit acum în favoarea celuilalt  chiar şi indirect este  ca el plateste   fara a fi vinovat.
Pentru ce lupt şi ce doresc, să normalizăm societatea ca ea să funcţioneze prin reala implicare a cetăţenilor la deciziile care ii privesc .Să avem legi care ţin cont că omul este o fiinţă raţională care nu poate respecta ceea ce nu înţelege şi nu acceptă, şi nu se va implica în decizie dacă nu-i se respectă demnitatea şi personalitatea dacă nu se simte util  şi indispensabil în comunitatea în care trăieşte.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu